– Ikke vent med å melde deg på
Næringslivsdagen Lister 2023 fylte kulturhuset i Lyngdal. Her åpnes konferansen av Hans Fr. Grøvan fra Lister Næringsforening og regionbanksjef i Sparebanken Sør, Reidun Tesdal Birkedal. (Foto: Sveinung W. Jensen, Tellus Kommunikasjon)

– Ikke vent med å melde deg på

02. januar 2024 | Tekst: Sveinung W. Jensen, Tellus Kommunikasjon
Kampen om billettene til Næringslivsdagen Lister 2024 hardner til. 150 stykker har allerede meldt seg på arrangementet i Lyngdal Kulturhus 18. januar.
– Også i år er det stor interesse for å delta. Påmeldingsfristen er 15. januar. Ikke vent med å melde deg på om du ønsker å delta. Antallet plasser er nemlig begrenset, sier Hans Fr. Grøvan, daglig leder i Lister Næringsforening.

Meld deg på her!

Nordea-analytiker Thina Saltvedt og Eikagruppens sjeføkonom Jan Ludvig Andreassen er blant foredragsholderne.
Som sist er det Sparebanken Sør og Lister Næringsforening arrangerer konferansen, som fylte kulturhuset i fjor.

– Dette er en dag for å bli bedre kjent, bygge relasjoner – et samlingspunkt som skal bygge fellesskap og skape inspirasjon, sier daglig leder i Lister Næringsforening Hans Fr. Grøvan.

HAN FÅR STØTTE fra regionbanksjef i Sparebanken Sør, Reidun Tesdal Birkedal.

– De gode erfaringene fra forrige samling med mange gode tilbakemeldinger fra næringslivet har gitt oss stor tro på at dette arrangementet bør bli en tradisjon i vår region, sier hun.

Flere nasjonale kapasiteter innenfor økonomi og bærekraft har meldt sin ankomst.

SJEFØKONOM I Eikagruppen Jan Ludvig Andreassen, en faglig sterk og tydelig stemme i samfunnsdebatten, skal se inn krystallkulen og berette hva vi kan forvente av neste år.

Nordeas sjefanalytiker Thina Saltvedt, som blant annet leder regjeringens ekspertgruppe som skal utrede klimavennlige investeringer, vil dele sine erfaringer på bærekraftområdet.

Det blir også presentasjoner av regionale satsinger. Arne Marthinsen, toppsjef i Einar Øgrey Farsund, skal fortelle hvordan næringslivet i Lister tenker rundt havvind. Og vil vi få høre daglig leder i Ecofishcircle Smiljana Divjak snakke om arbeidet med helt nye løsninger innenfor landbasert oppdrett.

I TILLEGG VIL administrerende direktør i Sparebanken Sør, Geir Bergskaug, si noe om Sparebanken Sørs rolle i samfunnsutviklingen. Christiane Skagem, daglig leder i Lister Nyskaping, skal presentere hvordan selskapet arbeider opp mot bedriftene i regionen for å skape en lønnsom bærekraftsutvikling, og Hans Fr. Grøvan skal tegne et bilde av hvordan en ny firefeltsvei mellom Kristiansand og Stavanger kan skape en ny fremtid for Listerregionen.

– Men vi er også svært glade for at vi har med oss mangeårig sportsjournalist i NRK og tidligere proffsyklist, Dag Erik Pedersen, til å dele sine erfaringer om betydningen av samarbeid for å oppnå de beste resultatene, sier Reidun Tesdal Birkedal.

OG TIL Å LEDE konferansen har arrangørene også denne gang fått med seg mangeårig politiker, toppleder i NRK og NHO, med et bankende hjerte for Sørlandet og med god kjennskap til Listerregionen, Johnny Bernander.

– I tillegg til underholdende og engasjerte innledere har vi i år fått The Kiises, Margot og Kaldo Kiis til å delta med sang og musikk. De er begge anerkjente kunstnere innenfor jazz og rytmisk musikk, forteller Grøvan.

Sjekk programmet her.